Absolute Dance Remix

 
Detta är min version av den första Absolute Dance som gjordes.
Första remixen släpptes bara på vinyl, mixad av legenden Denniz Pop.
Det här är min egen remix av CD-albumet.
Jag gjorde en mix i full längd och två radioedits, totalt 3 mixar.
Jag gjorde mixarna i min mammas Cubasis, det kändes lite oldschool, men det är låtarna också 😊
Ni kanske känner igen Lisa Nilsson på omslaget?
 
https://www.mixcloud.com/DJFaiton/absolute-dance-1-remix-by-dj-faiton/
 
 
Låtlista
Part 1:
INTRO: Mixcollage
DR. ALBAN - One Love
EN VOGUE - My Lovin’ (You’re Never Gonna Get it)
ARRESTED DEVELOPMENT - Tennessee
FREDRIK SWAHN & LATTJOLAJBAND - Herrarna i Hagen
MAGNUM COLTRANE PRICE - 7 O´Clock
LISA NILSSON - Varje Gång Jag Ser Dig
Part 2:
LONDONBEAT - You Bring On the Sun
CLUBLAND - Set Me Free (I’m on fire)
DOUBLE YOU? - Please Don’t Go
INNER CITY - Pennies From Heaven
MARKY MARK & THE FUNKY BUNCH - On the House Tip
SNAP - Rhythm is A Dancer
AB LOGIC - The Hitman
ELECTRONIC - Disappointed
RAÛL ORELLANA feat JOCELYN BROWN and A. SKEET - Gypsy Rhythm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen