Beröm i Nordea Nordic Light Open!

Idag är fjärde dagen på NNLO! Igår fick jag beröm av tennisspelaren Katarina Srebotnik!

"Slutligen passade Srebotnik på att ge DJ:n, som spelar upp musiken i sidbytena, beröm för hans goda musiksmak."

Det är bara att tacka och ta emot!

Caroline Wozniacki från Danmark vann NNLO ganska överlägset! Stort grattis till henne!

Nästa år går tävlingen i Båstad, då får de anlita någon annan DJ troligtvis!

DJ Joel

Resa tillbaka i tiden!

Skulle idag vilja se tillbaka på en resa som vi gjorde förra året:

2007 blev det ingen längre semester för min del, därför tänkte vi göra det mesta möjliga och åka till Köpenhamn i 3 dagar i samband med ett Speedway Grand Prix som skulle hållas där!

Vi planerade åka med X2000 från Stockholm på fredag 8 juni med tåg 531, kl. 11:20, som skulle vara framme i Malmö 15:46. Detta skulle ge oss tid att i lugn och ro åka vidare till Köpenhamn, där vi hade ordnat med övernattningslägenhet. Vi skulle få nycklarna till vårt boende av dottern i familjen, som själv skulle resa iväg dagen därpå, dvs lördagen 9/6.

Tyvärr blev det vagnfel på tåg 531, vi försökte komma med det näst kommande X2000 som skulle lämna Stockholm C kl. 12.20, men självfallet var det tåget helt fullbokat. Vid 13:20 tiden insåg vi att tåg 531 inte skulle dyka upp. Då fick vi panik, då detta kommer vara min enda semester i år!
Som tur var lyckades vi byta biljetterna, mot trafikstörningsbiljetter, med tåg 541, som avgick 16:20 från Stockholm. Som plåster på såren var det 1 klass.
Vi hörde oss för med Malmös resebyrå om det fanns några hotellplatser kvar. (Detta skedde genast då vi fått de nya biljetterna till 16:20-tåget). Det enda som fanns kvar var på Rica Hotel, så vi tvingades boka 2 rum för natten, kostnad: 1920:-
Vi insåg att: Eftersom tåget skulle vara framme i Malmö 20:47, så skulle det bli väldigt ont om tid att åka till Köpenhamn och få våra nycklar till boendet!
Då vi var i Södertälje, så fick tåget problem med en dörr, som inte ville stängas, vilket gjorde att tåget blev försenat ytterligare på sin färd mot Malmö, pga. dörren fortsatte krångla under hela resan!
Vi kom fram till Malmö 21:30, då var det helt klart för sent att fortsätta till Köpenhamn, där vi skulle blivit bjudna på middag, nu var vi tvungna att hitta en kvällsöppen restaurang och ytterligare en oförutsedd utgift uppkom!

Fortsatte dagen efter till Köpenhamn, och räknade med att tågstrulet var över! Så fel vi hade!!!

På väg hem från Malmö på söndag 10 juni, gick tåget 12:14 och skulle vara framme i Stockholm 16:40. Resan gick bra fram till Norrköping, då fick vi veta att det hade brunnit på sträckan fram till Katrineholm, samt att det var elavbrott på samma linje. Vi fick byta till ersättningsbussar som skulle vänta vid stationen. Tyvärr var det inga bussar där när vi kom fram, det dök upp 2 stycken först efter ca 30 min väntan! (hur lång tid det sedan tog för alla passagerarna att ta sig ombord på bussarna vill jag inte ens tänka på)!
Sen skulle vi åka som packade sillar till Katrineholm, där ett X2000 skulle vänta!
Det gjorde det också, det skulle gå kl. 17:00, men pga. personalbrist blev vi sittande där fram till 18:00! Tilläggas kan att under denna timme var det noll info till resenärerna, och ville man försöka få information var man tvungen själv leta upp informationspersonal, som ändå inte hade svar! Det är otroligt irriterande, att sitta och vänta utan att veta varför och hur lång tid förseningen kommer ta!
Det resulterade i att vi var framme i Stockholm först 19:00!!! Jag skulle börja ett nytt jobb på måndagen, så för att inte vi skulle spilla ännu mera tid med ännu en tågresa till Nynäshamn (där jag bor) övernattade vi hos min far i Älvsjö (som också var med på resan) - ytterligare en extra utgift för restaurangbesök och att jag inte ens hann hem och hämta arbetskläder!
Detta var utan tvekan de värsta tågresorna jag någonsin haft! Jag tänker väldigt mycket på miljön, tycker om att åka tåg! Men, nu vet jag inte om jag någonsin kommer välja tåg framöver! Hur ska man kunna åka tåg, om de ständigt är försenade?!?

Nästa gång tar vi flyget!

Ready for takeoff! Joel

Lost In Iceland + Nordic Light Open

Japp! Nu är man tillbaka hemma igen! Vilken resa...

Det hela började andra dagen, med att min sambo skadade handleden, då hon blev avkastad från en häst. Efter sjukhusbesök och bandage så var notan uppe på ca 2500 kr, så skada er inte på Island, det är dyrt!

Tredje dagen åkte vi på den skakigaste bussresa jag någonsin varit med om, över lavastenar och ner i forsar! Hade så ont i ryggen efteråt!

Duscharna hämtar sitt varmvatten i svavelkällor, så doften är ganska äcklig, i alla fall i början, innan man börjar vänja sig.

Bästa upplevelsen kom på fjärde dagen, då vi åkte till Blue Lagoon. Det var så skönt i vattnet, 37-39 grader! Så ett besök där kan jag varmt rekommendera!

Väl hemma igen så var min sambo hos doktorn igen, som konstaterade att handleden behövde gipsas, så nu får hon ha gips i 2 veckor. Jobbigt... Men, jag vet att hon klarar det bra, hon är starkare än mig.

Jobbade första dagen idag, sen semestern. Inte så mycket att göra, pga jag är beroende av andra, och de är på semester :P

Nästa vecka är det Nordea Nordic Light Open på Stadion, det är en damtennisturnering som håller på 28 juli - 3 aug.
Mer info: http://www.nordiclightopen.com/
Skälet till att jag är intresserad av detta, är att jag kommer spela där, varje dag! Nej, inte tennis... Skivor!
Det är nog min största spelning någonsin! Ok, inget slår ju Österrike, men om man ser till Sverige.

Här är bilder från Island, via min facebook: